- AutismusMichal Roškaňuk
- BylinkářstvíIng. Štěpánka Janoutová
- Ergoterapeutická a fyzioterapeutickáZdeňka Faltýnková
- FyzioterapeutickáMgr. Ilona Drábková, DiS
- Mozková příhoda - CMPJan Dohnálek
- Neurologická - CMPMUDr. Václav Lukáš
- O nás dvoukamarádka Janina
- PrávníJUDr. Zuzana Špitálská
- PsychologickáMgr. Radmila Fajtová
- SexuologickáMUDr. Taťána Šrámková, CSc
- SociálníMgr. Magdaléna Kolátorová
- UrologickáMUDr. Martin Sutorý, CSc.
Dětská rehabilitace
Dobrý den,
protože si syna nemohu vyšetřit, těžko můžu navrhnout konkrétní cviky nebo metodu. Pokud je syn po motorické stránce skutečně v pořádku, není třeba odborné metody jako je Vojtova terapie nebo Bobathova. To jsou metody, které se u dětí s motorickým deficitem nejčastěji používají. Při rehabilitaci dětí je nejdůležitější dítě pro cvičení získat.
I u takto malých dětí se osvědčilo používání labilních pomůcek: gymnastické míče, válce, overbally, měkčené podložky nebo trampolína. Rehabilitace by měla být prováděna formou hry, zábavy. Při terapii je nutné vycházet ze zájmů dítěte a jeho oblíbených hraček. Např. pokud si dítě rádo hraje s vláčkem nebo autíčkem, lehne si na zem, pokrčí dolní končetiny a zvedne pánev nahoru, tím vytvoří pomyslný most, pod kterým může vlak či autíčko projet. Nebo pokud si rád hraje s míčem, provede sed roznožný na zemi nebo může sedět na gymnastickém míči a odhazuje obouruč míč. Cviků je spousta, jen je potřeba je zvolit podle individuálního stavu dítěte a v ideálním případě fyzioterapeutem, který se zabývá dětskou rehabilitací.
protože si syna nemohu vyšetřit, těžko můžu navrhnout konkrétní cviky nebo metodu. Pokud je syn po motorické stránce skutečně v pořádku, není třeba odborné metody jako je Vojtova terapie nebo Bobathova. To jsou metody, které se u dětí s motorickým deficitem nejčastěji používají. Při rehabilitaci dětí je nejdůležitější dítě pro cvičení získat.
I u takto malých dětí se osvědčilo používání labilních pomůcek: gymnastické míče, válce, overbally, měkčené podložky nebo trampolína. Rehabilitace by měla být prováděna formou hry, zábavy. Při terapii je nutné vycházet ze zájmů dítěte a jeho oblíbených hraček. Např. pokud si dítě rádo hraje s vláčkem nebo autíčkem, lehne si na zem, pokrčí dolní končetiny a zvedne pánev nahoru, tím vytvoří pomyslný most, pod kterým může vlak či autíčko projet. Nebo pokud si rád hraje s míčem, provede sed roznožný na zemi nebo může sedět na gymnastickém míči a odhazuje obouruč míč. Cviků je spousta, jen je potřeba je zvolit podle individuálního stavu dítěte a v ideálním případě fyzioterapeutem, který se zabývá dětskou rehabilitací.
Hodně úspěchů při práci se synem přeje Ilona