- AutismusMichal Roškaňuk
- BylinkářstvíIng. Štěpánka Janoutová
- Ergoterapeutická a fyzioterapeutickáZdeňka Faltýnková
- FyzioterapeutickáMgr. Ilona Drábková, DiS
- Mozková příhoda - CMPJan Dohnálek
- Neurologická - CMPMUDr. Václav Lukáš
- O nás dvoukamarádka Janina
- PrávníJUDr. Zuzana Špitálská
- PsychologickáMgr. Radmila Fajtová
- SexuologickáMUDr. Taťána Šrámková, CSc
- SociálníMgr. Magdaléna Kolátorová
- UrologickáMUDr. Martin Sutorý, CSc.
Otázka č.205
Dobrý den,
potíže, které popisujete, patří do skupiny specifických poruch učení. O specifických poruchách učení se v posledních dvaceti letech mluví velmi často. Nebylo tomu tak vždycky. Například termín „dyslexie“ (porucha čtení, nejčastější porucha učení) byl poprvé použit v roce 1987. Neznamená to, že by v minulosti specifické poruchy učení neexistovaly. Spíše se dostávají do centra zájmu společnosti následkem stále rostoucích nároků na vzdělání. Vzhledem k tomu, že máte výborný prospěch a učitelé na potíže nepoukazovali, je možné, že máte lehkou formu. Na základě popsaných potíží by mohlo jít o lehkou formu dysortografie. Bez komplexního psychologického vyšetření nelze poruchu potvrdit či vyvrátit, ani stanovit případnou příčinu. Dysortografie může mít více příčin. Pokud by jste chtěla absolvovat komplexní vyšetření, můžete se obrátit na klinického nebo poradenského psychologa, který má s touto problematikou zkušenosti. Kontakt Vám může poskytnout pedagogicko-psychologická poradna v místě bydliště nebo výchovný poradce či jiný pedagog z Vaší školy. I kdyby vyšetření poruchu potvrdilo, nemění to nic Vaší hodnotě a možnostech úspěchů v životě.
potíže, které popisujete, patří do skupiny specifických poruch učení. O specifických poruchách učení se v posledních dvaceti letech mluví velmi často. Nebylo tomu tak vždycky. Například termín „dyslexie“ (porucha čtení, nejčastější porucha učení) byl poprvé použit v roce 1987. Neznamená to, že by v minulosti specifické poruchy učení neexistovaly. Spíše se dostávají do centra zájmu společnosti následkem stále rostoucích nároků na vzdělání. Vzhledem k tomu, že máte výborný prospěch a učitelé na potíže nepoukazovali, je možné, že máte lehkou formu. Na základě popsaných potíží by mohlo jít o lehkou formu dysortografie. Bez komplexního psychologického vyšetření nelze poruchu potvrdit či vyvrátit, ani stanovit případnou příčinu. Dysortografie může mít více příčin. Pokud by jste chtěla absolvovat komplexní vyšetření, můžete se obrátit na klinického nebo poradenského psychologa, který má s touto problematikou zkušenosti. Kontakt Vám může poskytnout pedagogicko-psychologická poradna v místě bydliště nebo výchovný poradce či jiný pedagog z Vaší školy. I kdyby vyšetření poruchu potvrdilo, nemění to nic Vaší hodnotě a možnostech úspěchů v životě.